Popcornpåse tog min läxa, det är sant

Igår på skolan så hade vi svenska. Jag hade sovit dåligt på natten så satt och halvsov. Sen hörde jag ett tjutande ljud. Trodde först det var min väckarklocka och att jag bara drömt att jag var i skolan, men det visade sig vara brandlarmet. Mats sa att alla skulle lugnt gå ut närmaste dörr och samlas. Ute i korridorerna var det en massa folk som trängdes och ville komma ut, men jag och Agnes gick lugnt vidare till dansskåpen för att hämta våra skor. När vi var inne där så kände vi hur det plötsligt började lukta rök. Några andra från klassen kom in för att hämta skor och sa att det var rök i gamla läroverket (där vi var). Alla började skynda sig men jag började låsa upp mitt skåp för att hämta min älskade adidas ryggsäck(?) sen sprang vi ut. Då kom brandbilar och sånt. Visade sig ha blivit nå fel på en mikro med en popcorn påse i. Så mitt bland det så måste jag ha tappat mitt svenska häfte som vi ska kunna imorgon, hoppas läraren förlåter mig? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

Din mejl, bara jag som ser den!

Din hemsida/blogg/annan länk du känner för att dela ;):

Tack för att du kommenterar, jag blir jätteglad! ♥:

Trackback
RSS 2.0