Filmer

Tänkte tipsa om två filmer jag nyss sett.


1. freedom writers. Handlar om en skola där det varje dag sker slagsmål. Skottlossningar, gängbråk och drogförsäljning är en del av ungdomarnas vardag. Då det ser som allra mörkast ut så får ungdomarna en ny lärare, Mrs Gruwell. Hon blir den första personen som ser alla händelser ur elevernas perspektiv, och försöker förstå sig på dem. Mrs Gruwell gör olika övningar med sin klass, och i slutet av terminen har klassen gått från fiender till syskon.
2. The boy in the striped pajamas. Under andra världskriget tvingas åttaårige Bruno att flytta från vännerna och tryggheten i Berlin till "landet", där hans far är befälhavare över ett koncentrationsläger. Detta håller familjen dock hemligt för Bruno, som på egen hand upptäcker sina nya omgivningar. Här lär han känna Shmuel, en jämngammal judisk pojke som är fånge på lägret och en vänskap uppstår mellan pojkarna.

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv; Ajdå, det hände mig samma sak. Var sjukt underviktig när jag var ca 11-13år gammal. Men när det växte bort (vilket det gör med tiden) så blev jag vegetarian igen. Men sjuksystrar brukar fortfarande fråga ut mig om mina matvanor! xD Haha

2011-05-14 @ 09:39:28
URL: http://juliawiktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

Din mejl, bara jag som ser den!

Din hemsida/blogg/annan länk du känner för att dela ;):

Tack för att du kommenterar, jag blir jätteglad! ♥:

Trackback
RSS 2.0